07 februari, 2012

Odd Molly #46 colbert tunic blue

Odd Molly  #46 colbert tunic

Denna stod också på önskelistan men INTE efter att jag sett den i verkligheten.
(Jag provade den på Iisa i Malmö igår.)

Riktigt "dassig" färg, inte i närheten av produktbilden!
Såg nästan urtvättad ut!

Och utan kontrastfärg i halsringningen blev den totalt menlös!!
Mycket besviken!

Märklig i modellen då den är kortare än 9th sweather men betydligt bredare under bysten.
Och den lär töja sig en hel del!!

Känns som om jag skulle behöva sy i lite extra osynlig resår på min vita.
Går jag ner en storlek i den kommer  "midjan" mitt uppe på bysten och det funkar ju inte!?






1 kommentar:

  1. Ah... Colbert var givet köp i några färger, men vad jag hittills hört & sett är den ingen höjdare. Verkligen irriterande :-( Å kontrastfärgen var ju "pricken" liksom...
    Kollar man tex inne på Tintinstyle, ser den verkligen inte snygg ut.
    Kram !

    SvaraRadera