23 mars, 2011

606 Avalon tunic dk grey.

Idag har jag varit en tur i Malmö med min dotter.
Jättemysigt, som vanligt!

Hade tänkt ha med mig en Odd Molly 606 Avalon tunic hem men det var bara Ajabaja som hade den i "min" färg.
Tyvärr fanns inte min storlek kvar.

Jag visste att Folk också skulle ha den men när vi kom till butiken var den stängd!
Tydligen har de stängt på Måndagar!

Jag fick dock provat den i en annan färg och jösses vad den var smal i smocken på armen!
Jag var tvungen att ta en 4:a.
Den satt kanon!

När jag kom hem hittade jag den hos http://www.folkmalmöo.se/
Så nu är den min!

Den jag fick hem skiljer sig en del mot den jag provade hos Ajabaja!!
Mindre i armen större över bysten!

Detta blir tyvärr allt vanligare med Odd Molly!!

Tråkigt tycker jag!!

606 Avalon tunic dk grey

Bilden gör den inte rättvisa!

Färgerna är mycket snyggare i verkligheten!




Eller hur?


Tyvärr är trådarna i smocken på armen mycket ojämna!

De två översta "raka" sömmarna (lila+vit) är mycket smalare än övriga
så de skär in i armen i vissa rörelser.

Det verkar vara en allmän sjuka på dessa!




Visst är den snygg!!?






Vackert men kanske inte så praktiskt med pärlor i sidan!

Ska bli spännande att se hur länge de sitter kvar.

Det följer med en påse med ganska många extra pärlor, vilket nog lär behövas!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar