20 juli, 2014

Länge sedan sist...

Nu har det gått en tid sen jag skrev här.
Det har hänt en del som gjort att tiden sprungit iväg för mig.
Dels har vi sommarhysteri på jobbet vilket är kul men tar all energi.
Huvudet är liksom tomt på kvällen....
Och härom natten var det skitstövlar som gjorde inbrott i butiken.
Bröt loss kassaskåpet och tog det med sig. Även växelkassor mm försvann.
Man känner sig påhoppad och ledsen även om det inte var mina pengar så har vi slitit hårt för dem.
Tar på krafterna.
Tjafs med försäkringsbolag och genomgång med poliser osv...
Och ett vaktbolag som har en knäppgök anställd!
Hon gjorde en koll av larmet 3 dagar innan inbrottet.
När hon fick höra att vi haft inbrott säger hon
-Jag såg att det satt tejp över sensorn men trodde det var ni som satt dit det. ??
Då frågar man väl personalen? Eller?
Inte lätt att se vit tejp på vitt glas.
Om vi skulle tejpa själv är det väl dumt att betala för direktlarm!?
Nu ska det utredas om det kan vara så att väktarna satt dit det för det har varit några falsklarm som de skyller på spindlar.
 
Helgen efter var det ett gäng nyare svenskar som tyckte de hade rätt att använda våra båtar på natten!??
Där grep polisen en av 4 bilar efter biljakt.
Rena Hollywood!
Men de hade inte stulit något så det lades ner....
----------------------------
Nu har jag skrivit av mig lite :-)
 
Kul är att jag äntligen hittat en 399 millie-on-air cardigan
Dessutom till 60% på Country Dreams
Den är såå fin!
 
Lär nog bli fler färger...
brukar bli så hmmmm


1 kommentar:

  1. Så himla kul att träffa dig o din dotter o man o.... och så liten världen är egentligen <3
    kram AnnaSC

    SvaraRadera