05 mars, 2012

Har jag bestämt mig för att sluta röka??

JA
Just idag känns det så!

Inköp av el ciggarett i fredags gör att jag faktiskt tror det ska funka denna gången.
El-cigg
Den är lite tung men jag ska nog vänja mig!

Ciggen köptes hos Öl & vingott i Malmö

Startpaketet med en cigg, usb-laddare och två laddade filter (usa-mix 18mg)
kostade 159:-

Vätska för på fyllning finns  i olika nikotinstyrkor 0-24mg
och olika smaker och förutom nikotin innehåller de bara ämnen som används inom livsmedel.

När man drar ett bloss lyser det i fronten och röken som du delar med dig av består enbart av vattenånga!

Jag känner mig nöjd redan efter en 2-3 bloss!

 Känner att detta är en bra start för att dra ner och snart sluta helt.
Sen inköpet i fredags har jag rökat ett fåtal riktiga och då var det ändå fest i lördags!!
Skillnad mot nästan ett helt paket om dagen!

Och sen i söndags endast elcigg!

Bra för både hälsan och plånboken!



2 kommentarer:

  1. Det var jättelätt att sluta med vanliga cigg sedan jag börjat med el-cigg. Har haft den i 7veckor nu funkar toppen o sparar pengar.Rekommenderar den verkligen.
    Mycke nöjd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag instämmer!
      Är nu inne på min 7:e månad med el-ciggen.
      Kan inte tänka mig att återgå till riktiga. Nästa steg blir att sluta helt.
      Det händer att jag "glömmer" röka helt ibland.

      Kram

      Radera